
Her şeyden önce açık parfüm de yüksek maliyetli reklam çalışmaları bulunmuyor ve marka değeri taşımıyor. Bu 2 etken tüketicilere düşük fiyatlarla sunulmasının en temel sebebidir. Zaman zaman açık parfüm markaları da kendi bünyelerinde marka değeri taşıyacak bir kaç ürünü farklı tasarım ve kalitelerde tüketiciye sunarlar, bu ürünler normal parfümlere göre biraz daha pahalıya sunulmaktadır. yaklaşık olarak 40 tl ile 200 tl arasında değişen fiyatlara rastlamak mümkündür. Bence bir açık parfüm firmasının yapabileceği en büyük yanlışlardan birisi mevcut markasını kullanarak bir lüx tüketim ürünü piyasa sürmeye çalışmaktır. Bu çalışma kaynak israfından başka hiç bir şey değildir. Neyse bu konu farklı bir alana giriyor ama yine de değinmeden geçemedim.
Açık parfümlerin ucuz olmalarının ikinci bir sebebi de düşük maliyetli şişe ve ambalaj kullanmalarıdır. Çok ünlü tasarımcılar tarafından çizilmiş, çok kaliteli camdan yapılmış şişeleri ya da çok şaşalı kutuları yoktur. Bu etkenler de maliyetleri büyük ölçüde düşürmektedir. Açık parfüm sektöründe genelde menşei çin olan, ikinci kalite ve berraklık düzeyi düşük şişelerle karşılaşırsınız. Bu kalite düzeyi düşük şişelerin yanı sıra bir de maliyeti düşük valf ve atomizerler (sprey uçları) kullanılır, bu da kayda değer bir etkendir. Bu sebeptendir ki zaman zaman açık parfüm aldığımız da şişe komple çantamıza akabiliyor veya da durup dururken uçabildiğini görebiliyoruz. Ancak bu durumlar çok nadir yaşanan durumlardır. Ülkemizde büyük bir rekabet olduğu için neredeyse bütün firmalar bu ürünlerde mümkün olduğunca kaliteli malzeme kullanmaya çaba gösteriyorlar.
Yukarıda saymış olduğum sebepler açık parfüm tercihinde olumsuz rol oynadığını düşünmüyorum. Netice olarak her birimiz bu durumların bilincindeyiz ve bilinçli bir şekilde alışveriş yapıyoruz. Neredeyse aynı kokuyu sağladığını düşünerek parfüm ihtiyacımızı gidermek için 20-60 tl arasında bir açık parfüm kullanmayı tercih ediyoruz, böylece 100-700 tl arası değişen bir fiyata parfüm satın alarak bütçemizi sarsmıyoruz. Bütçeniz müsait ise malum parfümleri alabilirsiniz. Bazılarında kalıcılık sıkıntısı hariç hepsi de çok güzel ürünlerdir. Aynı zamanda da birer stasü (sosyal sınıf) göstergesi olarak ta rol oynarlar. Bu rollerinden dolayı da gelir düzeyi iyi olan insanlar sırf bende var demek için yalnızca 1-2 defa kullanacakları veya da hiç kullanmayacakları ürünlerden alabiliyorlar.
Her halükarda günümüzde bir 50ml açık parfüm'ü 13-15 tl den daha ucuza alıyorsanız bu parfümün ucuz olmasının sebebi yukarıda saydıklarımdan birisi OLMAYAbilir. Bu durumda pek kullanmanızı tavsiye etmem. Sebebini maliyeti düşüren sebeplerin sonuncusunu okuduğunuzda kendiniz de anlayacaksınız.
Açık parfüm maliyetlerini ciddi anlamda düşüren en önemli ve en dikkat edilmesi gereken etken olduğunu düşündüğüm şey ise içinde kullanılan esans (parfüm ham maddesi) türüdür. Bundan kastım içinde kullanılan odun esansı ya da gül esansı anlamında değildir. Bilhassa kullanılan ham maddenin sentetik ya da doğal olmasıdır. Açık parfüm yaparken de mümkün olduğu yerde doğal esans kullanmak bir takım sağlık sorunları oluşmasının önüne geçilmesinde etken olacaktır.
Ucuz ürün almak çabasına giripte sağlığımızı da tehlike altına atmaya gerek yok. Elbetteki mümkün olduğunca ucuz fiyatlara sahip açık parfüm tüketmeye çalışıyoruz. Ama ucuz ile zararlı arasındaki ilişkiyi de doğru orantılandırmak gerekir. Bizim parfümlerimizin fiyatları kalite ve ucuzluk arasında en ideal fiyat orantısını oluşturmaktadır. Kullanıcılarımız bunu rahatlıkla görebilirler.
Bir sonraki yazı da görüşmek üzere hoşça kalın.